فایل کامل ورد کتاب گروهدرمانگري شناختي- رفتاري
فایل زیر شامل
۱- عدد فایل ورد (قابل ویرایش) به تعداد ۹۴۷ صفحه است(این فایل به صورت منظم تایپ شده و برای نکته بردای و کپی کردن از قسمت ها مورد نظر بسیار عالی است)
کتاب : گروهدرمانگري شناختي- رفتاري
تاليف
پيتر جي. بايلينگ، رندي اي. مك كب، مارتين ام. آنتوني
ترجمة
دكتر محمد خداياريفرد دكتر ياسمين عابديني
دانشيار دانشگاه تهران استاديار دانشگاه اصفهان
فهرست مطالب
بخش اول: اصول كلي و اجراي گروهدرمانگريهاي ۱
فصل اول– گروهدرمانگریهای شناختی– رفتاری: منابع و مشكلات ۳
منابع و ادبيات موجود در زمينة رواندرمانگري گروهي.. ۸
عوامل گروهي در نظرية يالوم. ۱۰
مدل گروهي بورلينگام، مك كنيز و استراس… ۱۴
قابليت كاربرد عوامل سنتي گروهي در گروهدرمانگري شناختي- رفتاري.. ۱۶
عاملهاي مطرحشده توسط يالوم و گروهدرمانگري شناختي- رفتاري.. ۱۶
تعريف « فرايند» در گروهدرمانگريهاي شناختي- رفتاري.. ۲۶
مشكلات گروهدرمانگريهاي شناختي- رفتاري.. ۲۷
فصل دوم – فرايند گروهي در شناخت- رفتاردرمانگري ۳۲
استفادة مؤثر از پوياييهاي گروهي.. ۳۲
درك فرايند گروهي در مدل شناخت- رفتاردرمانگري.. ۳۵
تعريف فرايند گروهي از ديدگاه شناخت- رفتاردرمانگري.. ۳۶
درمانگر: كيت نظرت دربارة صحبتهاي افراد گروه چيست؟. ۴۲
اصلاح الگوهاي ارتباطي سازشنايافته. ۴۴
پردازش هيجاني در موقعيت گروهي.. ۴۵
توجه به فرايند گروهي در ساختاري از شناخت- رفتاردرمانگري.. ۴۹
تمرين مهارتهاي آموختهشده و مواجهه. ۵۵
راهبردهاي درماني مطرحشده درجلسات و در حين درمان. ۵۷
پيشنهادهايي براي تحقيق و پژوهش… ۶۳
فصل سوم – راهبردهاي شناختي در گروهدرمانگري شناختي- رفتاري ۶۳
فنون شناختي نوع اول: ربط دادن افكار به موقعيتها و عواطف… ۶۸
فنون شناختي نوع دوم: جمعآوري شواهد و شناسايي تحريفهاي فكري.. ۷۳
روشهاي شناختي نوع سوم: آزمايشها ۸۰
روشهاي شناختي نوع چهارم: كشف باورها و پيشفرضهاي محوري و زيربنايي ۸۴
فصل چهارم – راهبردهاي رفتاري در گروهدرمانگري شناختي- رفتاري ۱۰۰
مزايا و مشكلات كاربرد رفتاردرمانگري در گروهها ۱۰۰
مزاياي كاربرد رفتاردرمانگري در گروهها ۱۰۱
مشكلات كاربرد رفتاردرمانگري در گروهها ۱۰۲
راهبردهاي مبتني بر مواجهه. ۱۰۳
مواجهة شبيهسازيشده و ايفاي نقشهاي رفتاري.. ۱۰۵
طراحي و تنظيم سلسله مراتب مواجهه. ۱۰۹
معرفي مواجهه به افراد گروه ۱۱۱
دستورالعملهايي براي مواجهة مؤثر. ۱۱۳
قابل پيشبيني و قابل كنترل بودن مواجهه. ۱۱۳
فاصلۀ مناسب در تمرينهاي مواجهه. ۱۱۴
مدت زمان و طول تمرينهاي مواجهه. ۱۱۵
مواجهۀ تدريجي در مقابل مواجهة سريع. ۱۱۵
عادتها و رفتارهاي سالم پيشگيريكننده ۱۱۶
اهميت محرکها و بافتهاي مختلف در مواجهه. ۱۱۷
فصل پنجم- ساختار بنيادينگروهدرمانگريهاي شناختي-رفتاري و چگونگي تحققآن ۱۲۶
عوامل جمعيتشناختي مرتبط با درمانجويان. ۱۳۰
عوامل مربوط به رواندرمانگران. ۱۳۱
قوانين و قواعد كار گروهي.. ۱۳۹
ربط دادن مطالب جلسة قبل با جلسة كنوني.. ۱۴۶
فصل ششم – غلبه بر موانع در گروهدرمانگري شناختي- رفتاري ۱۴۹
فردي كه براي درمان گروهي مناسب نيست… ۱۶۵
چالش با فرايند گروهي در شناخت- رفتاردرمانگري.. ۱۶۷
مؤلفههاي آموزشي شناخت – رفتاردرمانگري.. ۱۶۷
ساختار شناخت- رفتاردرمانگري.. ۱۶۷
جلساتي كه در بيرون تشكيل ميشوند. ۱۶۸
حضور مشاهدهگران و كارآموزان. ۱۶۸
فصل هفتم – اختلال وحشتزدگي و هراس از مكانهاي باز ۱۷۱
توصيف اختلال وحشتزدگي و هراس از مكانهاي باز. ۱۷۱
توجه به احساسهاي فيزيكي.. ۱۷۶
درمانهاي موجود براي اختلال وحشتزدگي.. ۱۷۹
گروهدرمانگري شناختي- رفتاري.. ۱۸۲
تركيب دارودرمانگري و شناخت- رفتاردرمانگري.. ۱۸۳
مقايسة كارايي دارودرمانگري و شناخت- رفتاردرمانگري.. ۱۸۴
مسائل و موضوعات مربوط به ارزيابي.. ۱۸۵
نظارت بر ميزان پيشرفت در درمان و ارزيابي نتايج درمان. ۱۸۶
ساختاردهي به گروهدرمانگري.. ۱۸۹
نيمرخ نشانگان و تناسب فرد. ۱۹۳
ارزيابي تناسب فرد براي گروهدرمانگري شناختي- رفتاري.. ۱۹۴
نوع تشخيص و شدت باليني آن. ۱۹۵
انگيزش و رجحانهاي درمانجو. ۱۹۶
راهبردهاي مبتني بر مواجهه. ۲۰۰
مواجهه در موقعيتهاي واقعي و طبيعي.. ۲۰۰
تركيب مواجهة دروني و مواجهه در موقعيت طبيعي.. ۲۰۲
راهبردهاي درماني ديگر مورد نياز. ۲۰۲
يك پروتكل نوعي براي گروهدرمانگري اختلال وحشتزدگي همراه با هراس از مكانهاي باز ۲۰۴
ملاقاتهاي فردي با افراد گروه قبل از درمان. ۲۰۴
جلسة اول: بيان منطق درمان. ۲۰۴
جلسات دوم و سوم: راهبردهاي شناختي.. ۲۰۹
جلسات چهارم و پنجم: مواجهه در موقعيتهاي طبيعي و واقعي.. ۲۱۱
جلسات ششم و هفتم: آزمون كاهش نشانگان و مواجهة دروني.. ۲۱۲
جلسات هشتم تا يازدهم: تمرين مداوم راهبردهاي شناخت- رفتاردرمانگري.. ۲۱۳
جلسة دوازدهم: خاتمه دادن به جلسات گروهي و پيشگيري از بازگشت… ۲۱۴
موانع و مشكلات مربوط به فرايند گروهي.. ۲۱۵
موضوعات ديگري كه بايد مدنظر قرار گيرند. ۲۱۷
فصل هشتم – اختلال وسواس فكري- عملي(وسواس بياختياري) ۲۱۸
توصيف اختلال وسواس فكري – عملي (وسواس بياختياري) ۲۱۸
توجه و گوش به زنگ بودن در OCD.. 221
ناتواني در تحمل عدم قطعيت… ۲۲۴
اعمال وسواسي و راهبردهاي محافظتكنندة ديگر. ۲۲۵
رويكردهاي شناختي- رفتاري به درك اختلال وسواس فكري- عملي.. ۲۲۶
درمانهاي موجود براي اختلال وسواس فكري – عملي.. ۲۲۸
گروهدرمانگري اختلال وسواس فكري- عملي.. ۲۳۲
تركيب دارودرمانگري و درمانهاي رواني اجتماعي.. ۲۳۵
مسائل و موضوعات مربوط به ارزيابي.. ۲۳۶
نيمرخ نشانگان و تناسب براي گروهدرمانگري.. ۲۴۱
انگيزش و اولويتهاي بيمار. ۲۴۲
طراحي يك سلسله مراتب مواجهه. ۲۴۷
پيشگيري از اعمال و افكار وسواسي.. ۲۵۰
پيشگيري كامل از افكار و اعمال وسواسي در مقابل پيشگيري سهمي از آنها ۲۵۰
بيان منطق مربوط به پيشگيري از افكار و اعمال وسواسي.. ۲۵۱
كنارگذاشتن وسواسهاي شناختي.. ۲۵۴
راهبردهاي شناختي.. ۲۵۴يك پروتكل نمونه در گروهدرمانگري شناختي – رفتاري اختلال وسواس فكري- عملي ۲۵۶
ملاقاتهاي فردي قبل از درمان با افراد گروه ۲۵۶
جلسة اول: معرفي و ارائة منطق درمان. ۲۵۷
جلسات دوم و سوم: راهبردهاي شناختي.. ۲۵۸
جلسة چهارم: معرفي مواجهه و پيشگيري از وسواسهاي فكري.. ۲۵۸
جلسات پنجم تا سيزدهم: تمرين مواجهه در حين جلسات… ۲۵۹
جلسة چهاردهم: خاتمة درمان و پيشگيري از بازگشت… ۲۵۹
فوايد گروهدرمانگري اختلال وسواس فكري- عملي.. ۲۶۱
موانع موجود براي گروهدرمانگري اختلال وسواس فكري- عملي.. ۲۶۲
«سرايت» نشانگان به ديگر افراد گروه ۲۶۳
مضرات ديگر گروهدرمانگري.. ۲۶۳
موانع عمومي موجود در درمان اختلال وسواس فكري- عملي.. ۲۶۴
انجام ندادن تمرينهاي مواجهه در منزل. ۲۶۵
تأثير اختلالهاي كاركردي.. ۲۶۷
موضوعات و مسائل خانوادگي.. ۲۶۸
فصل نهم- اختلال اضطراب اجتماعي ۲۶۹
توصيف اختلال اضطراب اجتماعي.. ۲۶۹
رويكردهاي شناختي- رفتاري به درك اختلال اضطراب اجتماعي.. ۲۷۲
درمانهاي مؤثر براي اختلال اضطراب اجتماعي.. ۲۷۴
مقايسة تأثير درماني مؤلفههاي مختلف شناخت- رفتاردرمانگري.. ۲۷۶
درمان گروهي در مقايسه با درمان فردي.. ۲۷۷
تركيب دارودرمانگري و درمانهاي رواني اجتماعي.. ۲۷۹
مسائل و موضوعات مربوط به ارزيابي.. ۲۸۰
دستورالعملهاي لازم و ضروري.. ۲۸۳
اولويتها و رجحانهاي بيمار. ۲۸۷
مؤلفههاي مهم و كليدي درمان. ۲۸۹
كشف و شناسايي روابط ميان افكار، عوامل راهانداز موقعيتي و عواطف… ۲۹۱
كشف و شناسايي شواهد و مبارزه با تحريفهاي شناختي.. ۲۹۳
طراحي و تدوين سلسله مراتب مواجهه. ۲۹۶
يك پروتكل نمونه براي گروهدرمانگري شناختي – رفتاري اختلال اضطراب اجتماعي.. ۲۹۹
ملاقاتهاي فردي پيش از درمان با افراد گروه ۲۹۹
جلسة اول: مطرح كردن منطق درمان. ۲۹۹
جلسات دوم و سوم: راهبردهاي شناختي.. ۳۰۰
جلسات چهارم تا نهم: مواجهة واقعي و ايفاي نقش… ۳۰۱
جلسات دهم و يازدهم : آموزش مهارتهاي اجتماعي.. ۳۰۲
جلسة دوازدهم: خاتمة درمان و پيشگيري از بازگشت… ۳۰۲
ارزشيابي پس از درمان و برنامهريزي.. ۳۰۲
مزايا و مشكلات گروهدرمانگري اختلال اضطراب اجتماعي.. ۳۰۳
فرصتي براي ملاقات با افراد ديگري كه مشكلات مشابهي دارند. ۳۰۳
شناخت – رفتاردرمانگري افسردگي.. ۳۰۶
شواهد و مدارك مربوط به گروهدرمانگري شناختي- رفتاري افسردگي.. ۳۰۷
مسائل و موضوعات مربوط به ارزيابي گروه ۳۰۸
ارزيابي واجد شرايط بودن فرد براي شركت درگروهدرمانگري.. ۳۰۸
ساختاردهي به گروهدرمانگري.. ۳۱۰
مروري بر راهبردهاي شناختي- رفتاري در درمان افسردگي.. ۳۱۴
فنون شناختي براي كنترل افكار خودآيند. ۳۲۳
فنون شناختي مربوط به باورها در گروهدرمانگري شناختي – رفتاري افسردگي.. ۳۲۷
پيوست ۱-۱۰- اندازههاي مربوط به نتايج گروهدرمانگري شناختي- رفتاري افسردگي ۳۳۱
مقياسهاي خودگزارشدهي نشانگان. ۳۳۱
مقياس تنيدگي، افسردگي واضطراب (لاويباندو لا و يباند، a 1995، b 1995) 331
مقياس خودگزارشدهي افسردگي زانگ… ۳۳۱
اندازههاي مربوط بهكاركرد. ۳۳۲
مقياس ناتواني شيهان (شيهان، ۱۹۸۳) ۳۳۳
مقياس سازگاري اجتماعي (ويسمن و باثول، ۱۹۷۶) ۳۳۳
اندازههاي مربوط به آسيبپذيري نسبت به افسردگي.. ۳۳۳
مقياسهاي نگرش همراه با بدكاركردي (ويسمن و بك، ۱۹۷۸) ۳۳۴
فصل يازدهم – اختلال دوقطبي ۳۳۴
شناخت – رفتاردرمانگري اختلال دوقطبي.. ۳۳۷
شواهد مربوط به شناخت – ردرمانگري و گروهدرمانگري شناختي ۳۴۰
موضوعات و مسائل مربوط به ارزيابي گروه ۳۴۲
ارزيابي تناسب بيماران براي گروهدرمانگري شناختي- رفتاري.. ۳۴۲
تعداد افراد شركتكننده در گروه ۳۴۶
مروري بر راهبردهاي شناختي – رفتاري در اختلال دوقطبي.. ۳۴۹
مروري بر فنون شناختي در اختلال دوقطبي.. ۳۵۷
راهبردهاي شناختي خاص براي « تفكر همراه با شيدايي» ۳۵۷
راهبردهاي حل مسئله و مقابله با مشكلات… ۳۶۰
كار روي باورها در اختلال دوقطبي.. ۳۶۲
عوامل مربوط به فرايند گروهي در شناخت- رفتاردرمانگري اختلال دوقطبي.. ۳۶۴
پيوست ۱-۱۱- اندازههاي موجود براي ارزيابي تأثير گروهدرمانگري شناختي ۳۶۸
مقياسهاي نشانگان افسردگي و شيدايي.. ۳۶۸
مقياس درجهبندي شيدايي يانگ (يانگ و همكاران، ۱۹۷۸) ۳۶۹
شاخص كيفيت زندگي (فرانز و پاورز، ۱۹۸۵) ۳۶۹
اندازههاي مربوط به كاركرد. ۳۷۰
مقياس درجهبندي آثار منفي بيماري (دونيس، ۱۹۹۴) ۳۷۰
مقياس ناتواني شيهان (شيهان، ۱۹۸۳) ۳۷۰
مقياس سازگاري اجتماعي (ويسمن و باتول، ۱۹۷۶) ۳۷۰
فصل دوازدهم – اختلالهاي خوردن ۳۷۱
رويكردهاي شناختي- رفتاري به درك اختلالهاي خوردن. ۳۷۴
حمايتهاي تجربي از شناخت- رفتاردرمانگري.. ۳۷۷
شواهد مربوط به كارايي گروهدرمانگري شناختي- رفتاري در درمان اختلالهاي خوردن ۳۷۹
مسائل و موضوعات مربوط به ارزيابي.. ۳۸۰
ساختار گروه درمانگري و موضوعات مربوط به فرايندهاي گروهي.. ۳۸۲
دستورالعملهاي مربوط به گنجايش و ظرفيت گروه ۳۸۵
انگيزش و تعهد نسبت به درمان. ۳۸۷
وزن كردن بدن بهصورت هفتگي.. ۳۹۶
راهبردهاي رفتاري براي كنترل نشانگان اختلال. ۳۹۸
به تأخير انداختن و حواسپرتي.. ۳۹۹
غذا خوردن بهصورت مكانيكي.. ۳۹۹
كشف رابطة بين افكار، عوامل راهانداز موقعيتي و عواطف… ۴۰۱
كشف و شناسايي شواهد و چالش با تحريفهاي شناختي.. ۴۰۱
كشف و شناسايي باورها و پيشفرضهاي محوري و تأثيرگذار. ۴۰۳
راهبردهايي براي پيشگيري از بازگشت بيماري.. ۴۰۵
يك پروتكل گروه درمانگري شناختي – رفتاري نمونه براي اختلالهاي خوردن. ۴۰۵
ملاقاتهاي فردي قبل از درمان با افراد گروه ۴۰۶
جلسة اول: منطق درماني و تعهد نسبت به تغيير. ۴۰۶
جلسة دوم: معرفي روش تغذية بهنجار. ۴۰۷
جلسة سوم: مدل شناخت- رفتاردرمانگري اختلالهاي خوردن. ۴۰۷
جلسة چهارم: كاركردن در جهت بهنجار كردن تغذيه. ۴۰۸
جلسة پنجم: راهبردهاي رفتاري و برنامهريزي براي بهنجاركردن غذا خوردن. ۴۰۸
جلسة ششم: راهبردهاي رفتاري براي مقابله با نشانگان اختلال. ۴۰۸
جلسة هفتم: مقابله با موقعيتهاي پرخطر. ۴۰۹
جلسة هشتم: مقابله با مشكلات مرتبط با بهنجاركردن تغذيه. ۴۰۹
جلسة نهم: نقش ورزش در اختلال خوردن. ۴۱۰
جلسة دهم: تشخيص هيجانهاي خود و ادارة اين هيجانها ۴۱۰
جلسة يازدهم: معرفي راهبردهاي شناختي.. ۴۱۱
جلسة دوازدهم: مبارزه با افكار خودآيند. ۴۱۱
جلسة سيزدهم: كاربرد راهبردهاي شناختي.. ۴۱۲
جلسة چهاردهم: بررسي قواعد، پيشفرضها و باورهاي محوري و زيربنايي.. ۴۱۲
جلسة شانزدهم: پيشرفت در جهت بهنجار كردن غذا خوردن. ۴۱۳
جلسة هفدهم: مقابله با عوامل راهانداز بينفردي.. ۴۱۳
جلسة نوزدهم: مقابله با مسائل و موضوعات زيربنايي و تأثيرگذار. ۴۱۴
جلسة بيستم: پيشگيري از بازگشت بيماري.. ۴۱۴
ملاحظات درماني براي نوجوانان. ۴۱۵
فردريك راتگرز و ترين آن نگوين.. ۴۱۹
توصيف اختلالهاي مصرف مواد. ۴۱۹
ابعاد و ويژگيهاي تشخيصي.. ۴۱۹
رويكردهاي شناختي- رفتاري به درك اختلالهاي مصرف مواد. ۴۲۲
كارايي شناخت – رفتاردرمانگري.. ۴۲۸
آسيبشناسي، استدلال انتزاعي و نتايج شناخت- رفتاردرمانگري.. ۴۲۹
باورها و تأثیر شناخت- رفتاردرمانگري.. ۴۳۰
ضعفها و قوتهاي موجود در مهارتهاي فرد. ۴۳۲
تحريفهاي شناختي و انتظارها ۴۳۳
عوامل محيطي و دروني مرتبط با مصرف مواد (موقعيتهاي پرخطر) ۴۳۴
اهداف درماني و تعهد به درمان. ۴۳۴
خوشامدگويي و تعيين دستور جلسه. ۴۳۷
موارد موجود در دستور جلسة فرد. ۴۳۸
ارائة عنوانهاي مربوط به جلسه. ۴۳۸
تعيين تكاليف منزل، خلاصه و نتيجهگيري.. ۴۳۸
جلسة اول: بازخورد انگيزشي فردي.. ۴۳۹
جلسة دوم: معرفي موقعيتهاي پرخطر. ۴۴۲
جلسة سوم: مقابله با ميل به مصرف مواد (مقابله با وسوسه) ۴۴۲
جلسة چهارم: مقابله با تفكر منفي.. ۴۴۲
جلسة پنجم: تصميمهاي به ظاهر نامرتبط.. ۴۴۳
جلسة ششم: برنامهريزي در زمينة موارد اضطراري.. ۴۴۳
جلسة هفتم: مهارتهاي امتناع. ۴۴۴
جلسة هشتم: انتقادپذيري و انتقاد كردن. ۴۴۴
جلسة دهم: افزايش فعاليتهاي لذتبخش… ۴۴۵
جلسة دوازدهم: توسعة شبكههاي حمايتي.. ۴۴۶
مسائل و موضوعات مربوط به پيشبرد درمان و پيگيري پس از درمان. ۴۴۷
پيشگيري از بازگشت، جلسات اضافي و پيگيري طولانيمدت… ۴۴۹
استفاده از گروههاي همياري و حمايتكننده ۴۵۰
مزايا و معايب گروهدرمانگري شناختي- رفتاري اختلالهاي مصرف مواد. ۴۵۰
مزاياي گروهدرمانگري شناختي- رفتاري.. ۴۵۰
عدم همكاري در انجام تكاليف منزل. ۴۵۱
الگوهاي پيشرفت براي افراد كندتر گروه ۴۵۲
فصل چهاردهم – اختلالهاي شخصيت ۴۵۴
آرتورفريمن و جسيكا ال. استوارت… ۴۵۴
گروهدرمانگري اختلالهاي شخصيت… ۴۵۸
ویژگی آموزشي روانشناختي گروه ۴۶۰
آزمايشگاهي براي انجام آزمايش… ۴۶۱
سرمشقدهي و تمرين مهارتهاي اجتماعي.. ۴۶۱
گروهدرمانگري شناختي- رفتاري اختلالهاي شخصيت… ۴۶۲
مسائل و موضوعات مربوط به درمان در شناخت – رفتاردرمانگري.. ۴۶۴
ساختار كلي جلسات شناخت – رفتاردرمانگري.. ۴۶۵
مسائل و موضوعات مخصوص به اختلال. ۴۶۸
اختلال شخصيت اسكيزوفرنيگونه. ۴۷۲
رويكردهاي گروهدرمانگري شناختي- رفتاري موجود براي درمان اختلالهايشخصيتي ۴۸۵
درمان رفتاري دياكلتيكي لينهان. ۴۸۶
ايجاد مهارتها و سرمشقدهي.. ۴۸۸
گروههاي با موضوعهاي چرخشي.. ۴۸۹
ديويد ال. رابرتس، ايمي اي. پينكهام، ديويد ال. پن.. ۴۹۱
شناخت- رفتاردرمانگري اسكيزوفرنيا ۴۹۳
شناخت – رفتاردرمانگري فردي اسكيزوفرنيا ۴۹۷
گروهدرمانگري شناختي- رفتاري اسكيزوفرنيا ۴۹۹
ارزيابي تناسب افراد براي شركت در گروهدرمانگري شناختي- رفتاري و دستاوردهاي درماني ۵۰۶
ارزيابي تناسب فرد براي شركت در گروهدرمانگري.. ۵۰۶
فرايند گروهي در شناخت- رفتاردرمانگري اختلال اسكيزوفرنيا ۵۱۶
فصل شانزدهم – همبودي و گروهدرمانگريهاي شناختي- رفتاري ۵۱۹
برنامهريزي درماني براي بيماران مبتلا به اختلالهاي همبود. ۵۲۵
رويكرد كلي و عمومي به گروهدرمانگري شناختي- رفتاري.. ۵۳۲
فصل هفدهم – پرسشهايي در زمينة ارزيابي نهايي از مداخلههاي گروهدرمانگري شناختي- رفتاري ۵۳۷
۱) در شرايطي كه ديگر مسائل يكسان و مشابه باشد، آيا كارايي و تأثير گروهدرمانگري شناختي ۵۳۸
۲) اهميت فنون و روشهاي شناخت- رفتار درمانگري در مقايسه با فرايند شناخت ۵۴۱
۳) مهمترين عوامل فرايندي در گروهدرمانگري شناختي- رفتاري كداماند؟. ۵۴۲