پاورپوینت:تئوری جامع ماشین

۱- عدد فایل پاور(قابل ویرایش) به تعداد ۲۱ اسلاید است(این فایل برای ارائه کلاسی کاشناسی، ارشد   و دکتری عالی است)

(پاورپوینت حاضر حرفه ای است و تمام رفرنس نویسی ها رعایت شده و دارای نود های راهنما است)

تئوری جامع ماشین

بخشی ازمتن:

  • تئوری جامع ماشین

  • سیستم تطبیقی مدل مرجع(MRAS) بهبود یافته برای به روزرسانی مداوم زمان روتور در درایوهای موتور القایی استفاده از ضرب داخلی جریان استاتور و شار روتور

مقدمه

  • به طور که خوب می دانیم کنترل یک موتور القایی مشکل تر از کنترل یک موتور جریان مستقیم (DC) است. با اینکه مدل ریاضی این موتور برای دهه ها شناخته شده بود، بعد از معرفی تکنیک کنترل برداری در دهه ۷۰ بود که کنترل تحلیلی قدرتمند موتور القایی برای کاربردهای عملکرد – بالا محقق شد. بعد از آن در طول دهه ۸۰ با پیشرفت تکنولوژی نیمه هادی (الکترونیک قدرت و دیجیتال)، پیاده سازی تکنیک کنترل برداری از نظر فنی و اقتصادی ممکن شد.[۱] کنترل برداری موتور القایی (کنترل جهت دار میدان) یک تکنیک بسیار معروف است که در درایوهای متناوب عملکرد بالای پیشرفته استفاده می ­شود. این به این خاطر است که در روش مذکور، موتور القایی سه فاز مشابه با یک موتور جریان مستقیم شنت تحریک مستقل عمل می­ کند؛ در این حالت کنترل مستقل گشتاور و شار موتور القایی میسر می­ شود.[۲]

الگوریتم کنترل سرعت بدون-سنسور

  • در [۱۸]، روشی جدید برای تخمین سرعت ارایه شده است. استراتژی این روش، بر مبنای محاسبه ی فرکانس زاویه ای لغزش می باشد، که به ما این امکان را می دهد تا فرکانس زاویه ای روتور را تخمین بزنیم. روش ارایه شده برای تخمین سرعت روتور، تنها بر مبنای اندازه گیری های جریان های سیم پیچ های اصلی و کمکی استاتور، و جریان محور-q مرجع _که توسط الگوریتم ISFOC تولید می شود_ می باشد[۱۴].

نتیجه گیری

  • در این مقاله، ما تکنیکی جدید برای کنترل سرعت جهت دادن به میدان استاتور غیر مستقیم بدون-سنسور را، برای SPIM تغذیه شده توسط VSI دو-فاز سه-پایه PWM ارایه داده، و بصورت تجربی آن را بررسی کردیم. نتایج آزمایشات نشان دادند که یک کنترل کافی بدون سنسور سرعت درایو SPIM، را می توان در کنترل سرعت مرجع نامی، کم، و صفر بدست آورد.تکنیک مدل سازی ارایه شده، استفاده از چند استراتژی کنترلی با عملکرد خوب را برای بکاربری در سیستم درایو موتور تکفاز، ممکن می سازد. این تکنیک همچنین نمایشی ساده از عدم تقارن ماشین تک-فاز را نشان می دهد، که در درک برخی از ویژگی های یک سیستم درایو تکفاز، بسیار سودمند می باشد.کنترل کننده سرعت IP، نتایج بسیار رضایتبخشی در حذف اختلالات بار و ردیابی سرعت موتور را در مقایسه با کنترل کننده استاندارد PI، ارایه داده است. می توان دریافت که نتایج بدست آمده رضایتبخش بوده، و عملکرد تکنیک جدید ما برای تخمین سرعت روتور، تعیید شده است. در سرعت های خیلی پایین و صفر، ISFOC سرعت بدون-سنسور درایو SPIM، به مقادیر دقیق مقاومت روتور و استاتور، حساس می باشد. به منظور غلبه بر این مشکل، یک مطالعه بایستی برای اعمال روش های جدید برای تخمین مقومت های آنلاین، انجام شود تا عملکردهای ISFOC بدون سنسور یک درایو SPIM را در حالت ماندگار، گذرا، عملکردهای سرعت پایین، و صفر، بهبود داده و بهینه کند.

پیشنهادات

  • مدل ارائه شده در مقاله همانطور که مشاهده شد بین خروجی های ازمایشگاهی و عددی اختلاف دیده میشد و بهتر است برای ادامه کار مدل های عددی دقیق تر یا از روش های المان محدود برای شبیه سازی استفاده کرد. 

۲۵۰۰۰ تومان – خرید
درباره این محصول نظر دهید !