پاورپوینت:شبیه سازی هوشمند هواپیمای بال ثابت در شرایط مختلف پروازی

فایل زیر شامل

۱- عدد فایل پاور(قابل ویرایش) به تعداد ۱۹ اسلاید است(این فایل برای ارائه کلاسی کارشناسی و ارشد عالی است)

شبیه سازی هوشمند هواپیمای بال ثابت در شرایط مختلف پروازی

فهرست مطالب

  • مقدمه
  • تاریخچه
  • روش های اجرا و پیاده سازی
  • مطالعه پیشینه پژوهش
  • بهترین زبان برنامه نویسی
  • جمع بندی و نتیجه گیری
  • مراجع

هوش مصنوعی

جنگ جهانی دوم و ماشین تورینگ و رمز نگاری ماشین انیگما

قبل از سال ۱۹۴۰ شروع پژوهش در مورد مدل نورون ها و شبکه های عصبی موجود در بدن حیوانات

۱۹۴۰-۱۹۵۰ دانلد هب و مک کالاک  ارائه مدل ریاضی برای نورون ها و ساختار آن ها

۱۹۵۶ سرمایه گذاری کلان وزارت دفاع امریکا

۱۹۵۷ ابداع شبکه پرسپترون توسط رزونبلات (پدر علم شبکه عصبی)

۱۹۶۰-۱۹۷۰ انتشار کتاب در دانشگاه MIT و اثبات عدم کاربرد پرسپترون در مسائل غیر خطی

۱۹۸۰ پایه گذاری شبکه عصبی بازگشتی و شروع یادگیری ماشین

۱۹۸۶ شبکه عصبی عمیق (یادگیری عمیق)

۲۰۱۵ ورود پردازنده های GPU و سهولت پردازش یادگیری عمیق (ورود به سایر رشته های مهندسی)

با توجه به مرور روش‌های موجود و بررسی مقالات کار شده در این زمینه هدف آن است که با استفاده از هوش مصنوعی و روش یادگیری ماشین به شناسایی سیستم و شبیه سازی آن در شرایط مختلف پرداخته و پاکت پروازی برای آن رسم شود.با توجه به اینکه متلب و پایتون هر دو پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه ی هوش مصنوعی انجام داده‌اند و روش‌های خود را بهینه و کتابخانه‌های لازم و متعددی ایجاد نموده اند به دلیل حجم پردازش بالای مورد نیاز در این پروژه و عدم دسترسی به GPU در دانشکده ی مهندسی هوافضای امیرکبیر تصمیم گرفته شد که از زبان برنامه نویسی پایتون برای انجام این پروژه استفاده شود.با توجه به امکانات رایگان گوگل که Colab نام دارد و پردازنده های GPU در اختیار کاربران قرار می‌دهد و اینکه باید به زبان پایتون کد نویسی شود بهترین انتخاب پایتون می باشد که استفاده از کتابخانه‌های آن نیز ساده‌تر می باشد.

با توجه به اینکه انجام این روش با شبکه عصبی قبلاً انجام شده است و همچنین روش یادگیری عمیق نیز ممکن است مشابه به آن باشد و یا عملکرد بهبود پیدا نکند تصمیم گرفته شد که از روش یادگیری  با ناظر یادگیری ماشین استفاده شود. همچنین فراهم سازی داده که یکی از اصلی‌ترین ارکان استفاده از هوش مصنوعی هستش با توجه به عدم دسترسی به داده‌های پروازی و عدم همکاری سازمان های مربوطه تصمیم گرفته شد که از داده‌های شبیه سازی ۶ درجه آزادی که استفاده از آن‌ها در مقالات نیز مرسوم است استفاده گردد و برای اعتبار سنجی با آن‌ها مقایسه شود.این داده‌ها برای هواپیمای F 16 می‌باشند.

برچسبها
محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

0