پاور پوینت :ارائه راه آهن و حمل ونقل

فایل زیر شامل

۱- عدد فایل پاور(قابل ویرایش) به تعداد ۷۲ اسلاید است

قسمتی از متن پاور

سیر تحولی راه آهن

سیر تحولی راه آهن

راه آهن و حمل ونقل

سیر تحولی راه آهن

تاریخچه:

– هدف هر جامعه سازمان یافته حمل ونقل ایمن و سریع انسان و کالا است. – تحولات اساسی در توسعه ی حمل و نقل : اختراع چرخ ، راه آهن و هواپیما – راه آهن به شکل امروزی : اوایل قرن ۱۹ در معادن انگلیس

  • حرکت گاری ها و واگن ها بر روی ریل های فلزی در معادن آلسس در نقاشی مربوط به قرن ۱۶ میلادی در شهر باسل سوئیس
  • حرکت گاری ها بر روی شیارهای ایجاد شده روی سنگفرش ها در زمان رمی ها
  • شیارهای عمیق موجود در زمین های صخره ای برای انتقال تخته سنگ های مرمر توسط یونانی های باستان
  • حرکت هدایت شده ی کالسکه ها بر روی راه های لجن زار با قرار دادن ناودانیهای چوبی در یونان باستان

پیشتازان راه آهن امروزی:

عصر طلایی راه آهن:

عوامل تاثیرگذار بر توسعه ی راه آهن:

    • انقلاب صنعتی
    • کشف قوه ی بخار
    • بهره برداری وسیع از معادن زغال سنگ و سنگ آهن

– اولین خطوط راه آهن در کشورهای اروپایی : سالهای ۱۸۳۰

– حداکثر تراکم در شبکه های راه آهن : اوایل قرن ۲۰

– عامل رشد سریع راه اهن : سرعت زیاد

– عملکردهای موتور های بخار در مراحل ازمایشی:

– عملکردهای موتور های بخار در مراحل ازمایشی:

    • سال ۱۸۳۵- سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت – انگلیس
    • سال ۱۸۹۰- سرعت ۱۴۴ کیلومتر در ساعت – فرانسه
    • سال ۱۹۳۰- سرعت ۲۱۳ کیلومتر در ساعت – آلمان

– حداکثر سرعت در عمل: تا سرعت آزمایشی

توسعه ی بیشتر راه آهن تابع عوامل زیر است:

توسعه ی بیشتر راه آهن تابع عوامل زیر است:

  • به کارگیری توان کشش برقی در اوایل قرن ۲۰
  • ارسال علائم و کنترل از راه دور به صورت مرکزی قبل از جنگ جهانی دوم

راه اهن و سایر سیستم های حمل و نقل رقیب:

– رقابت حمل و نقل ریلی با هواپیماها و اتومبیل های شخصی

– تحت تاثیر فشار ناشی از رقابت ، راه اهن باید راه توسعه و نوگرایی موارد زیر را انتخاب می نمود:

  • کاهش هزینه های حمل و نقل
  • سازماندهی بهتر
  • بهبود خدمات ارائه شده
  • افزایش سرعت

نتایج رقابت:

نتایج رقابت:

  • راه آهن های سریع السیر (سرعت های ۳۰۰-۲۵۰ کیلومتر در ساعت)
  • حمل و نقل ترکیبی
  • جابه جایی حجم زیاد مسافر و کالا (خدمات ترددی)
  • جابه جایی حجم زیاد بار (بارهای فله ای)
  • قطارهای هوارو
  • قطارهای مغناطیسی

تحول در سازمان راه آهن ها:

– اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ : تشکیلات شرکت های راه آهن به صورت فعالیت های کوچک تجاری خصوصی .

– عوامل موثر در ملی کردن راه آهن ها توسط دولت ها در سال های ۱۹۳۵ تا ۱۹۶۰:

  • اهمیت استراتژیک راه آهن از نظر اقتصادی و امنیتی
  • کسری های اقتصادی

– نتایج دولتی شدن بسیاری از راه اهن ها (سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰):

– نتایج دولتی شدن بسیاری از راه اهن ها (سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰):

    • توسعه ی سازمان یافته حمل و نقل ریلی در مقیاس ملی
    • عدم تمایل و بی تفاوتی نسبت به نوگرایی
    • افزایش زیان های اقتصادی

– توسعه ی بازارحمل ونقل در اواخر سال های ۱۹۸۰منجر به موارد زیر در سازمان های راه آهن شد:

    • کاهش هزینه
    • استفاده از فناوری جدید
    • به کارگیری بهتربرتری های خود
    • نوگرایی به منظور داشتن توان رقابت در بازار حمل ونقل

خصوصی سازی راه آهن های ملی برخی کشورها نظیر ژاپن،انگلیس وسوئد

خصوصیات حمل ونقل ریلی

 

12000 تومان – خرید
درباره این محصول نظر دهید !